Kako spriječiti mučninu tijekom putovanja

Kako spriječiti mučninu tijekom putovanja

Bolest kretanja tijekom putovanja mnogima od nas zadaje dosta muke, posebno ako se radi o djetetu. Roditelji čije dijete ima problema s mučninama prilikom putovanja ne znaju kako pomoći djetetu i ne znaju što točno uzrokuje mučninu.

Što je bolest kretanja?
Bolest kretanja, morska bolest ili kinetoza je zapravo sasvim prirodna reakcija našeg organizma na pokret. Javlja se kad više osjetnih sustava tijela različito doživljavaju pokret.

Na primjer, kada se nalazimo u kabini broda, aviona ili automobila, osjet ravnoteže šalje poruku o kretanju, dok vidni osjet šalje poruku o mirnom sjedenju. Tako nastaje konflikt, koji uzrokuje neugodne simptome.
Simptomi bolesti kretanja su vrtoglavica, slabost, hladan znoj, bljedilo, glavobolja, mučnina i povraćanje. Kinetoza se najčešće pojavljuje  u vožnji autom, avionom, na vrtuljcima i u plovidbi.
Gledanje u objekte koji se kreću isto može prouzročiti mučninu – naprimjer u kinima i virtualnim simulacijama.

Prirodni lijekovi za ublažavanje bolesti kretanja
Istraživanja su ustvrdila da je đumbir zaista djelotvoran, čak bolji i od nekih modernih lijekova protiv mučnine na putovanju, morske bolesti, jutarnje mučnine i obične  mučnine.

Velika prednost đumbira je što ne izaziva nuspojave. Zato je đumbir dobra alternativa modernim lijekovima koji ostavljaju  neugodne posljedice.
Keksi od đumbira i piće začinjeno njime dovoljni su za sprečavanje mučnine. Također ga možete konzumirati u svježem obliku – jedan mali komadić je dovoljan.

Da biste smirili želudac, pijte dosta tekućine.
Posebno dobro djeluje topla i slana bistra juha. Dobra je za želudac, a sol je naročito korisna za obnavljanje elektrolita nakon povraćanja.
Nemojte konzumirati pića od agruma, jer limunska kiselina još više nadražuje želudac. Izbjegavajte gazirana pića, jer oni nadražuju želudac, a mogu izazvati nadutost, povrat kiseline i žgaravicu. Radije pijte čaj jer on ima umirujuće djelovanje.
Izbjegavajte masnu i začinjenu hranu te obilne obroke. Lagani obrok prije putovanja će vam pomoći da izbjegnete mučninu i lakše podnesete vožnju.

Stručnjaci kažu da gladovanje destabilizira električne signale u želucu što Vas čini podložnijima mučnini i povraćanju.
Grickajte krekere jer ova lako probavljiva grickalica pomaže protiv mučnine.
Tijekom putovanja protiv mučnine mogu pomoći i bomboni ili pastile od peperminta.

Vozač automobila treba voziti što laganije, te izbjegavati jaka kočenja. Isto tako neka se biraju ceste i putevi koji imaju što manje zavoja i rupa.

Ukoliko je djetetu mučno u autu, motivirajte ga da gleda u neku daleku točku ispred sebe, te razgovarajte s njim kako biste mu skrenuli pažnju, igrajte igre riječima ili mu pustite omiljenu glazbu i pjevajte.
Osoba kojoj je mučno prilikom putovanja ne smije igrati igrice u vožnji, gledati male monitore ili čitati. Radite pauze svakih 2-3 sata vožnje, i neka pauze ne budu kraće od 15 minuta. Ponekad je čak najbolje putovati tijekom noći, kako bi osoba kojoj je loše mogla spavati, naročito ako se radi o djetetu.

Kod bolesti kretanja pomaže i akupresura. Neka istraživanja kažu da se mučnina može spriječiti pritiskom na određenu točku na zglobu.
Ova točka za pritisak u akupunkturi se naziva perikard 6 i pomaže kod sprečavanja mučnine. Nalazi se  unutar ručnog zgloba,  dužine dva nokta iznad srednje brazde dlana.
U ljekarnama možete kupiti i akupresurne narukvice protiv mučnine.

Korisni savjeti

Tijekom putovanja…

  • usredotočite se na jednu točku
  • smanjite pokrete glave
  • sjedite u smjeru putovanja
  • nemojte čitati
  • izbjegavajte pušenje
  • usmjerite ventilator u autu prema licu
  • nemojte konzumirati alkohol
  • budite vozač – zbog usredotočenosti na vožnju zaboravit ćete na mučninu
  • klonite se drugih koji imaju mučninu – moć sugestije je jaka, pa bi i vama moglo postati mučno
  • sjednite tamo gdje se vožnja najmanje osjeća – na prvo sjedalo u autobusu ili automobilu,  pokraj avionskog krila ili u prvim vagonima u vlaku